Pengikut Blog Ni

Pengacara Majlis



hai all member's..
hari ini ctasha nak kongsi pengalaman yang telah asha lalui iaitu menjadi pengacara untuk satu majlis jabatan... iaitu majlis program penyerahan pembatalan perintah tahanan  yang telah melibatkan seramai 42 orang tahanan yang telah dibebaskan bersama keluarga masing-masing..

asha telah digandingkan menjadi pengacara majlis bersama seorang rakan seperjuangan iaitu IP Raja Mohd Zulkurnain..
firt time asha jadi pengacara majlis secara berpasangan.. before this asha selalu kena jadi pengacara majlis sorang2.. cian kan.. huhuhu..

sebenarnya, untuk tahun ni,  asha telah dilantik oleh Pengarah Pusat Pemulihan Akhlak Machang iaitu PKK Muhammad Zuki bin Muhammad Zain untuk menjadi pengacara majlis..
tahun lepas asha tak jadi pengacara majlis sbb asha sedang mengandungkan baby yang kedua.. so, tak dapat la berkhidmat untuk jabatan…

Sebenarnya asha ni bidang terjun dalam bidang pengacaraan.. masa tu mula2 asha lapor di kat PPA Machang yang pada ketika itu pengarahnya ialah TPP Zulkifli bin Abd. Manah
(ala memangku jer ).. dia la yang beria2 suruh asha jadi MC pada majlis Perhimpunan Setia..
Bermula dari situlah, untuk setiap majlis jabatan tak kiralah besar or kecik majlis tu, asha la yang akan dilantik menjadi MC.. dan kenangan yang paling indah sepanjang asha jadi MC ialah masa mengacarakan majlis Kejohanan Png Pong pada tahun 2010.. masa tu PPA Machang, Kelantan jadi tuan rumah..
Seminggu asha tak cukup tido dan rehat buat persiapan dan praktis depan cermin supaya tidak berlaku kesilapan mengacarakan majlis tu..  Mmg gembira sangat, sebab asha sendiri pun sebenarnya tak sangka yang asha boleh jadi MC utk majlis itu.. ye la, majlis besar tuuu… dan pada majlis tu sumer pasukan yang terlibat puji MC pada majlis tu.. hehehe kembang semangkuk kejap..

Harap pasha dapat mengembalikan semula saat2 indah itu pada majlis akan datang..
Hm, sebut pasal majlis tadi, rasa2nya pelantikan asha sbgai MC bersama IP Raja tadi memang sepadang dan sesuai.. (puji diri sendiri Nampak ).. Raja pun tak kekok bila bersama asha.. walaupun dia masih baru dalam bidang ni…

Apa pun, asha harap sangat2 lepas ni, MC untuk apa2 majlis di PPA Machang ni ditukar ganti dengan Inspektor2 yang lain, biar semua dapat merasa betapa ‘nervous’, dan gementarnya menjadi MC  ni.. ( walaupun asha dah lama dalam pengacaraan@ dah biasa, tapi still lagi nervous)..
Alhamdulillah majlis tadi berjalan dengan lancar dan perfect.. Hope pihak KDN puas hati dengan majlis tadi..
Hmm, k la.. asha ni kalo dah bercerita sampai esok pun tak habis.. nanti lain kali asha celoteh lagi yer.. babai


2 ulasan:

  1. ooo...dia jd emcee ek..seronok tauw jd emcee..nebes..kene ikut flow..tp timing kene betol..dgn ton sore lg..tahniah!!

    p/s rindu nk jd emcee..tp x layak la kt sini..hehehe

    BalasPadam
  2. haah anna.. emcee tak bertauliah.. nebes giler dh lama tak jadi emcee kan.. anna pnah jadi emcee ke b4 this..

    BalasPadam

.Lepas Baca, Bagilah Komen Yer!!..Satu Pun, Jadilah.